Monday, September 16, 2019

KUANTAN - DAY 02 - PART 03 - PANTAI GELORA

Dalam plan jalan-jalan saya ini, pantai juga adalah salah satu tempat yang saya nak lawat. Saja la nak bagi kepelbagaian sikit.. hehe. Kan belah pantai timur ni banyak pantai-pantai yang cantik. 

Pada 2015 yang lalu, dalam travels Pantai Timur saya, saya sudah pun ke 8 pantai seperti di bawah. So bila En. Badrul kata nak bawa saya tengok Pantai Gelora, a beach I had not been to, mesti la saya setuju.. hehe. 

Saya terus dibawa En. Badrul ke Pantai Gelora. Santai je kami, no rush. All the while dalam kereta kami terus berbual. Macam-macam topiknya termasuk tentang tempat-tempat menarik di sekitar Kuantan. 

Sebelum sampai ke Pantai Gelora, on the way tu En. Badrul drove through Jalan Teluk Cempedak dan stop sekejap nak tunjuk pada saya Tengku Mahkota Palace - Istana Mahkota. 
Istana Mahkota terletak di Jalan Telok Cempedak, Kuantan. Bergemerlapan indah dengan cahaya lampu menjadikan suasana pada malam hari yang menarik kepada pengguna jalan raya yang menghala ke Telok Cempedak.
Sumber: www.dirajapahang.my

Of course tengok dari luar sahaja la. 

Across Jalan Telok Cempedek ini ialah Kelab Golf DiRaja Pahang (Pahang Royal Golf Club).

Remarkable Golfing Experience Beyond Ordinary with 18-hole championship course - Royal Pahang Golf Club.
Source: rpgc.com.my

Cantik padang golf ni. Kalau la dapat ambil gambar landskap di sini sure best sangat. I have to be content dengan shots yang diambil dari dalam kereta ni je la.. hehe. 



Ini Mini Zoo Taman Teruntum. Zoo ni saya tak masuk. Tak de dalam itinerary.. hehe. So passed by je.

Locations of Tengku Mahkota Palace, Mini Zoo Park Teruntum, Royal Pahang Golf Club and Pantai Gelora.

Inilah Pantai Gelora. Bersih dan luas sekali pantainya.


It must be incredibly relaxing to just walk sampai hujung sana bare foot. The feeling of warm sand between your toes can be quite therapeutic I think.

Kata En. Badrul, pantai ini cukup popular among the locals. Ramai pengunjung ke sini especially masa weekend. 


Capturing fishermen boat out in the sea. 


Ada pulak pokok di tengah tu. Make quite an interesting beach landscape shot I think 😊. 





Kuantan Waterfront Resort City.

Menara Teruntum.






Ok, puas dah ambil gambar di Pantai ini. Maka ini adalah pantai yang ke 9 di pantai timur yang sudah saya lawat thus far. 

Kami pun menuju ke destinasi seterusnya. Masa ni sedang lalu di Jalan Dato' Abu Samah. 

Ini adalah Rumah Tetamu Negeri Pahang (State Guest House).


Ini pula ialah Rumah Menteri Besar. 




Bersambung....

No photograph or videos may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.

2 comments:

  1. 9
    and counting :)

    ada kemudahan awam tak di pantai Gelora tu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes indeed :).
      Semoga I get to visit more in the future, insyaAllah.

      Tak nampak pulak doc tapi rasanya tentu ada sebab it is a popular spot.

      Delete