Wednesday, December 2, 2015

SRI LANKA - GOING HOME - DAY 05

Ini entry terakhir percutian di Sri Lanka... going home... :)

For breakfast, pastinya saya pilih kiribath [nasi lemak bentuk kotak tu] and the vegetarian noodles :).

Bersarapan dengan view ini. I'm sure going to miss this hotel!

Sebab cantik view ni, maka 'terpaksa' la saya ambik beberapa snaps lagi.. hehe..

Dari laman taman berjalan ke pantai. Masih ada masa lagi sebelum check out dari hotel.

It was a beautiful morning. Kami berdoa semoga cuaca terus baik semasa waktu kami berlepas balik ke Kuala Lumpur nanti.

Manjula, security guard Pegasus Reef Hotel that I had a chat with the night before, sedang mengambil foto guests.

Bye Laut Hindi...

Pukul 8 pagi Terrence dah di lobi hotel nak bawa kami ke airport.

Melintasi Pelabuhan Perikanan Handala sewaktu meninggalkan Pegasus Reef Hotel menuju ke Lapangan Terbang.

Tak sangka masa dalam perjalanan ke airport sempat juga dapat ambik gambar2 macam ni. Syukur Alhamdulillah.

Cahaya pagi tu cukup indah.

Kata Terrence, mereka ni adalah students going to Sunday schools at a church.

Kami nampak ada beberapa penjual daging di tepi jalan.

Awww... super cute lah! :)

Belok kanan ke airport. Titik dan detik terakhir percutian kami di Sri Lanka. Masa tu dah mula terfikir macam mana nak buat blog. Pening memikirkan jumlah foto yang beribu2 tu.. hehehehe...

We thanked Terrence for such a wonderful time in Sri Lanka. Macam biasa kami diminta isi borang evaluation of the trip including on Terrence as well. Needless to say our reviews were glowing lah.. hehehe...
Terrence kata dia free hari tu tapi esoknya dia akan bertugas semula bawak sepasang suami isteri dan anak kecik mereka dari Bahrain pergi tour satu Sri Lanka.
And btw, yes, we tipped Terrence quite handsomely too lah :).

Ternampak lukisan the last King of Sri Lanka ni. Awesome!

Di airport masa tu ada lawatan pelajar2 sekolah.

Pemandangan landasan Lapangan Terbang Bandaranaike.

Foto2 ni saya ambil dari dalam bangunan selepas lalu imigresen. Tengah2 ambik gambar, tiba2 security guard airport kata, 'Not allowed to take photos from here'. Haaa....? Tapi tak de pulak any signs stating no photography. Hmm... cannot say anything la kan, since dah rule mereka gitu. Saya ok je sebab dah sempat ambik pun foto2nya.. hehehe...

Isteri saya beli teh lagi. Yang ni nak letak di office kata dia :).

Jenis2 teh yang dibeli.

Menuju ke Gate 07.

Tak de guards masa ni, so ambik lagi gambar.. hehehe...

Kami stopped by this little cafe for sandwich and juice.

Yang dijual di cafe Relaks Inn.

Saya ada balance duit rupee Sri Lanka, so terus je tukar ke USD di airport ni.

Di Gate 07.

Suasana dalam kapal terbang. Syukur Alhamdulillah, tenang sepanjang penerbangan.

Thanks doc for monitoring our flight and for these flight paths :).

Penerbangan pulang dari Colombo ke Kuala Lumpur memakan masa 3 jam 30 minit.

Home sweet 'jerebu' home....

Tak larat nak jalan kami naik buggy ni.. hehe...

And we had dinner at KLIA2 before heading home.

Ok, sebagai penutup kepada percutian kami di Sri Lanka, saya buat satu video summary :). Enjoy!

Syukur Alhamdulillah.

Tammat.

Di bawah ni saya senaraikan kesemua links untuk entries Sri Lanka saya:

No photograph may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.

1. wow cantik betul hotel tu punya pemandangan luar
    ok saya tetiba baca penutup
    pasni kena baca dari awal nampaknya
    mesti best!

1. Memang cantik El :). Sangat sesuai for relaxation.
      Ok tak pe, take your time. As you know entry saya panjang2 belaka.. hehehe...