Saturday, December 8, 2012

NEW DELHI, KASHMIR DAN AGRA - DAY 04 - PART 03 - GOING HOME

Dah tiba masa untuk pulang ke Malaysia. Dari Agra kami terus bertolak ke New Delhi. Kami kembali ke New Delhi menggunakan National Highway No. 2. Perjalanan pulang ke New Delhi dari Agra memakan masa lebih panjang dari sewaktu kedatangan dulu, iaitu 6 jam.

Seperti biasa saya memanfaatkan masa dalam perjalanan tu dengan mengambil gambar street photography, people photography :).

Highway ini tiada R&R. Seperti juga di China, pengguna jalanraya di India tak kisah membuang air di tepi jalan. Walau bagaimanapun, Mr. Jit membawa kami singgah di sebuah hotel yang cantik bernama Rajasthan Hotel untuk ke tandas dan berehat sebentar.

Cantik laman hotel ni.

Sempat saya menjengok di belakang hotel ni and was rewarded with this amazing view :).

Sambung semula perjalanan. More people shots :).

Sebaik tiba di New Delhi, Mr. Jit membawa kami makan malam di Opulence Restaurant sebelum dibawa terus ke Terminal 3, Indira Gandhi International Airport untuk penerbangan pulang.

Penerbangan pulang ke Kuala Lumpur dengan Penerbangan Malaysia memakan masa 4 jam 30 minit. Disebabkan hari terakhir di India penuh aktiviti, kami cukup keletihan dan tertidur sebaik duduk dalam kapalterbang. Tak sedar apa-apa langsung sehinggalah peramugari mengejutkan untuk makan. Kemudian, sambung tidur lagi sehinggalah dikejutkan sekali lagi oleh peramugari apabila pesawat tiba di Kuala Lumpur.

Syukur Alhamdulillah kami dapat bercuti di India Kashmir dan Agra. Syukur selamat perjalanan kami pergi balik dan selamat di sana. Syukur kerana kami dapat menjaga solat kami.

Syukur Ya Allah.
No photograph may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.