Monday, July 13, 2020

HARI TU... PART 02



Sambung lagi dengan entry rojak 😊.

Sure is nice when there are these choices 😊. 

We are always curious about health centers macam ni. So that day kami pun sajalah bertanya. 

Very nice set up. Looks legit. 

CERAGEM adalah Korean Automatic Thermal Massager company terkemuka yang menggunakan perubatan oriental dan perubatan alternatif, iaitu kiropraktik.

Staff center ini juga kata produk ini boleh menangani pelbagai penyakit fizikal. Ia memberi manfaat kepada sistem otot dan rangka, melegakan kesakitan dengan mengurangkan ketegangan dan keletihan otot. Ia dapat meningkatkan postur dan fleksibiliti dengan meningkatkan gerakan yang lebih baik pada sendi. 




Ada beberapa hot beds di center ini yang boleh dicuba oleh public secara percuma. Nampak tak auntie dalam foto bawah ni? Dia dah beberapa kali ke sini untuk mendapatkan treatments.  

Kami berdua pun cuba la. Oii.. mula-mula rasa panas! Berpeluh kami even though masa tu dalam mall yang berhawa dingin. Hot pad besar yang di lutut tu panas dan sangat melegakan lutut-lutut kami. Fyi, tahap kepanasan katil haba ini kita boleh kawal using a remote-control like device (see photo below). After a while, bila dah biasa dengan tahap kepanasan permulaan, bolehlah sikit-sikit naikkan suhu, ikut keselesaan. I must admit it felt really nice sampai saya terberdengkur... hehe.

Terjumpa patung life size Marvel's Ironman di sebuah kedai serbaneka. He is very tall indeed.. hehe. I think the details are quite impressive. 

Saya tanya staf kedai serbaneka ini, Ironman ni untuk dijual ke? (bukan la saya nak beli pulak.. hehe). Dia kata tak. Cuma display. Boss dia suka superhero characters. 


Pastinya sangat mahal patung ni. 

Masih ingat lagi kejadian ini?

Ada notis 'Lost Cat' dan 'Found Cat'. Ini first time saya nampak notice for found cat. So nice of the person who found the cat. She took the cat in, keep the cat safe and feed it. And put up a notice as well. While this makes me happy, the lost one make me sad. Just thinking the poor helpless cat out there somewhere... urghh.. my heart... 😒.

Weekend selalunya kami makan di luar. Alhamdulillah.







Masa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
Masa awal-awal PKP, banyak shelves di supermarket kosong sebab panic buying.


Social distancing di Klinik Kesihatan. Lengang. Otherwise, selalunya sesak. 

Keluar pun masa tu saya pakai gloves plastik. 

Constant updates

Masa PKP juga kami banyak order food. 



Penghantaran food orders oleh riders Foodpanda dan GrabFood.

Sebab PKP juga check up tahunan Tam Tam tertangguh selama 2 bulan. 

Dah kena duduk rumah je, saya pun rajin la channel surfing 😊. Kelakar betul tajuk cerita ini.. hehe. At first ingatkan apa la 'Uwiw Uwiw' tu? Hahaha... lucu!

Kerana PKP juga makan-makan Hari Raya were delayed dan dibuat kecil-kecilan dengan family members sahaja. Alhamdulillah dapat juga kami berkumpul.


Bila PKP dah longgar, boleh la selesa nak ke malls.



Kami frequented a supermarket near our house sebab ada banyak pilihan dan harga berpatutan. Also sebab owner supermarket ni ada bela kucing-kucing.. hehe. 

Masuk kedai tu, scan. Masuk supermarket ini, scan. Masuk restoran sana, scan. Scan, scan dan scan lagi.  

🎼🎡Dam dam dum, bunyi mercun... 🎢



Tak gayat ke? 😍 Tingkat 7 tu ! 


Nampak burung la tu.. hehe. Tegak misai dia.. hehe.


No photograph or videos may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.

No comments:

Post a Comment