Friday, March 27, 2015

KUALA LUMPUR STREET ART

Masa jalan-jalan di Kuala Lumpur saya ambik gambar street arts ni :).
Pada saya ianya sangat menarik dan punya nilai kesenian yang tinggi. Penghasilan yang saya percaya memerlukan years of experience, daya creativity yang tinggi dan gaya imaginasi yang indah serta unik. Juga pastinya setiap pelukis ini mempunyai their own very distinct style.

Maaf saya bukan seorang pengulas kesenian so tak pandai nak terangkan rasa kagum saya pada cabang seni ini. Jadi saksikanlah sendiri ya :).

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62


No photograph may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.

4 comments:

  1. few months back
    saya kalau stress dlm kelas
    saya selalu duk tepi sungai tengok street art ni utk stress release
    tak sedar hiruk pikuk kota
    kadang2 saya balik rumah lambat sket
    duk tengok street art ni
    tapi tak la saya snap gambar


    tak sangka dah secantik ini
    tetiba rasa nak ke central market
    bleh menyelam sambil minum air
    ke butik aidijuma skali cari tudung
    kahkahkah

    terjemahan saya may be tak sama ngan terjemahan sang pelukis
    tapi sekurang2nya artnya sangat cantik
    berseri sket tepian sungai tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for sharing your thoughts El.
      Saya ni tak reti melukis atau menghasilkan sebarang hasil seni. Jadi saya sangat admire people yg ada talent macam ni.
      Lukisan ni pulak besar2 skalanya. How they do it? Saya harap satu hari nanti saya dapat saksikan penghasilan kerja seni sebegini.

      Sebenarnya saya nak turun ke tebing sungai tu untuk admire arts ni dengan lebih dekat. Tapi diberitahu tak selamat sebab ada penagih dadah dan homeless people. Saya dah tinjau2 hari tu dan memang ada. Alangkah bagusnya kalau pihak yang berwajib buatkan access di tebing tu selamat bukan saja untuk locals tapi juga untuk pelancung. Arts ni boleh jadi satu attractions yg bagus. Sebab now ni all over the world ada attractions graffiti arts macam ni showcasing the local talents.

      Delete
  2. ada yang tiap-tiap hari [ tipu..sabtu ahad tak .. hehehehe ] saya nengok dari atas lrt
    satu hari nanti saya nak ke belah sana tebing sungai .. nak nengok dan ambik gambar grafiti yang belah sini tebing pulak..

    ha ah..
    ada mat pit kat bawah tu..
    agak tak selamat..
    kalau ramai ramai dan ada kawan lelaki saya berani la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good plan doc. Saya rasa memang elok check may be every 6 months or so sebab may be ada new drawings. I noticed some current grafitti ni were drawn over old drawings.

      Kalau ramai2 mungkin boleh rasa selamat. Sebab when they are under the influence, kalau kita beramai atau ada kawan lelaki may be irrelvant for the addicts. Dah high, they can do just about anything. Just me 2 cents ler doc.
      Hari tu saya nampak both addicts dan homeless people. Ada nak dekat 10 orang. Mereka kept staring at me. Masa tu dah le tak de orang lain. Ni di hujung LRT station yg di Central Market tu. Seram.
      Ok, may be tak baik saya sangka buruk macam tu pada mereka. Still, my instinct said to get out of there asap!

      Delete