Friday, February 5, 2021

KUALA TERENGGANU - KT WALK - DAY 03 - PART 07

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ dan بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah SWT, selawat dan salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW, ahli keluarga baginda SAW, sahabat baginda SAW serta orang-orang yang mengikuti jejak langkah baginda SAW.

Lepas selesai our day's tour pada hari ke tiga ini, kami terus balik ke hotel.

Passed by Kampung Duyong Besar. Ada pasar malam masa tu. Our tour guide Shafik suggested kami pergi ke pasar malam dekat hotel penginapan kami iaitu pasar malam KT Walk.

Seperti petang-petang yang lalu, cuaca mendung dan hujan. Cadangnya, lepas dinner, kalau tak hujan boleh la kami ke KT Walk  malam ni.

Pemandangan Bukit Besar dari Jambatan Sultan Mahmud.

'الله PELIHARAKANLAH TERENGGANU'.

JPJ Terengganu.

We decided to have an early dinner sebab letih nak keluar balik dari hotel later once dah masuk bilik. Makan saja kami di restoran yang paling dekat 5 minutes walking distance dari hotel.

Our dinner. Makan maggi saya malam tu 😋. I just needed something hot, soupy, uncomplicated and flavourful. Dan pak cik restoran ni buat maggi sup style yang saya tak pernah rasa. Mee tu direndam dalam sup restoran that was really nice and spicy dengan telur, sayur and sprinkled black pepper. On the side ialah serbuk maggi which I then added to the soup and mixed well in the hot broth. Lepas tu diperah limau nipis. Suffice to say it was the most amazing sup maggi yang pernah saya makan! 😃

My wife's dinner.

My dinner ~ absolutely delicious and unassuming! 😄

Hok Baru.

Selesai dinner, kami pun leisurely walk to KT Walk sambil stop here and there ambil gambar.

Ini shopping mall Paya Bunga Square which is attached to Hotel Paya Bunga, hotel penginapan kami.

Cantik pulak rain drop lights berwarna warni ni.

Kami pun sampai ke KT Walk. Juga mesti scan MySejahtera dan imbas suhu.

KT Walk ini terletak di depan bangunan Menara PMINT, dekat dengan Hotel Paya Bunga.

Jom tengok apa yang dijual di KT Walk ni.

Kerusi meja tempat makan juga ada disediakan. Don't think I have ever seen macam ni di pasar malam lain.

Macam-macam ada. Mujur la kami baru je dinner.. hehe.

Ok dah, jom balik ke hotel.

Bersambung...

No photograph or videos may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.

1. Replies
    1. Saya ambik bau je doc, tak berani makan sebab kesihatan.. hehe
      Teringat buaya golek di Thailand !!