Showing posts with label piping. Show all posts
Showing posts with label piping. Show all posts

Saturday, September 22, 2012

HARI TU - MAINTENANCE

Nothing lasts, so maintenance work must be done regularly. This time around it costs us RM800.00. But that's excluding replacing the 2 water heaters which will be done next week, InsyaAllah. Dengan harga heaters plus pemasangan/wiring perhaps another RM1,000.00 kena disediakan.

Tu water filter punya pemegang ke dinding tu sampai patah sebab saya dan wife tried to putarkan filter yang dah tersangat hitam tu. So max filter tu dengan so much yucky stuff sampai air yang masuk ke washing sangatlah terlalu amat kecil. So pusing punya pusing langsung patah! Dan dengan kepala paip tu sekali terpatah !!! Ate... udah reput.... :)

Tangki toilet pulak asyik leaking je. Patutnya bila dah penuh, renti le air masuk. Ni idak, terussss je mengalir. Sangat membazir. Letih le asyik kena tutup yang main tap kat dinding tu. Leceh nak explain kalau ada tetamu datang nak pakai toilet.. hehe.

Water heater suam-saum je even at max setting. Di pagi yg hening bening, maka keberkesanan heater itu begitu mengecewakan.

Kepala paip longgar. Kalau twist kepala tap tu, dengan batang paip tu sekali ikut pusing. Azab betul!!

Pemegang kepala shower dah patah. Maka terpaksalah sebelah tangan digunakan untuk memegangnya. Tak biasa la...hehe.


No photograph may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.