Showing posts with label galeri lebah melaka. Show all posts
Showing posts with label galeri lebah melaka. Show all posts

Wednesday, January 30, 2019

MELAKA - DAY 02 - PART 02 - GALERI LEBAH MELAKA

Masih lagi on the way nak balik rumah. Tapi ended up menyinggah sana sini dulu.. hehe. 

Lepas stop kejap di Rumah Melaka tadi, kami singgah kejap di Galeri Lebah Melaka. Previously setiap kali bila kami nak head on home dari Melaka, mesti nampak signboard galeri lebah ni tapi tak pernah singgah, till that day lah. 



Very nice and very yellow 😊.


Oh no, no no, nooo.... Kang termasuk dalam lobang hidung! Huii!!!

Lagi la ngeri kalau masuk dalam seluar! Urghh!! 😅

Jom masuk tengok ada apa di dalam.

Got these super huge bees.










Yang ni harmless.


Ada pameran peralatan yang digunakan. 








Info tentang lebah.





Section untuk penerangan for big groups like school kids.














Ada macam-macam honey based products.





Kata sales lady di situ, macam-macam jenis penyakit boleh disembuhkan dengan mengamalkan pemakanan madu lebah.







Madu dengan honeycomb sekali.



Sample sarang-sarang lebah.


















Amazing sungguh teksturnya.










Kaunter samples. Ada plebagai rasa; yang manis, yang masam dan yang buat mata mengenyit.

Nak beli honeycomb sahaja pun boleh. Mahal ni. According to the Sales lady tadi, ramai tourists dari overseas yang suka beli honeycombs ni.






Taman Lebah.



Across the road dari Galeri Lebah Melaka ni nampaknya ada muzium. Jom kita ke sana pulak.

Bersambung...

No photograph or videos may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.