Friday, May 4, 2018

CHUKAI, KEMAMAN, TERENGGANU - PASAR BESAR CHUKAI

Ok, sambung lagi with my photos captured masa morning walk di Bandar Chukai, Kemaman. 

So dari Chukai Riverfront dan jeti nelayan, saya ke Pasar Besar Chukai pula. Kalau masa jalan-jalan ambil gambar ni saya memang suka kalau dapat ke pasar. 

Sebenarnya saya tak tahu pun lokasi pasar ni dekat dengan hotel penginapan kami. So it was a really nice surprise.. hehe.

Not much info for me to share, just these photos which are pretty much self explanatory. 







My 'Picture of the day'.. hehe.




Peniaga-peniaga di pasar ni best la. Peramah dan saya rasa senang bersembang dengan mereka. Dan mereka ok je bila saya minta izin ambil gambar. 




Di bahagian sayur-sayuran.


So fresh!












Sembang kejap dengan encik ni. Dia generasi ke 3 berniaga di sini lepas atok dan ayah dia. 



Tempoyak! 

Tempoyak, budu dan sos bilis.

Jering.



Bahagian ayam/daging.




Bahagian tangkapan laut.

Bahagian ni mesti ada meow :).













Bersambung....

No photograph or videos may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.

No comments:

Post a Comment